V podstate je tlmenie dverí veľmi jednoduchá záležitosť: 

  1. odstrojíte dvere a vytlmíte „zadný“ plech dverí
  2. potom vytlmíte aj „predný“ plech dverí (dávate pritom pozor aby ste nechali voľné diery pre osadenie tapacíra a pre pohyb zamykania, príp.prevlečiete cez tlmenie elektrické konektory, ktoré sa zapájajú do tapacíra) a osadíte reproduktor.
  3. Ak chcete, aby tapacír časom nerezonoval a nič v ňom neklepalo a nebúchalo – vytlmíte aj ten. Takto jednoduché to je. Ak ste to už niekedy predtým robili. Ak nie – máme pre vás návod a toľko dobrých rád, koľko ich vieme…

 

 

Ako rozobrať dvere auta

Hoci je každé auto iné, postupy sú takmer vždy rovnaké. Uvedomte si, že na výrobnej linke musí priemerný robotník poskladať tie dvere za pár sekúnd – čiže nemôže to byť nič zložité… Problém je, že neviete ani ako začať. Zoberte si plastovú vidličku (alebo plochý skrutkovač obalený handričkou, aby ste nepoškriabali plasty) – a vždy sa dá rozobrať madlo dverí. Niektoré autá sú tak presne zlícované, že sa na prvý pohľad bude zdať že je madlo z jedného kusa, ale rozobrať sa dá vždy – skrutky sú totiž pod ním – logicky tam, kde je denne namáhané najviac – pri zatváraní dverí.

Ako rozobrať dvere auta

Hoci je každé auto iné, postupy sú takmer vždy rovnaké. Uvedomte si, že na výrobnej linke musí priemerný robotník poskladať tie dvere za pár sekúnd – čiže nemôže to byť nič zložité… Problém je, že neviete ani ako začať. Zoberte si plastovú vidličku (alebo plochý skrutkovač obalený handričkou, aby ste nepoškriabali plasty) – a vždy sa dá rozobrať madlo dverí. Niektoré autá sú tak presne zlícované, že sa na prvý pohľad bude zdať že je madlo z jedného kusa, ale rozobrať sa dá vždy – skrutky sú totiž pod ním – logicky tam, kde je denne namáhané najviac – pri zatváraní dverí.

Pozor na odoberanie – plasty držia v sebe pomocou tvarovania a svoriek. V jednom smere ich páčením zlomíte, v inom to ide takmer samé. Treba odchýliť plast a skúšať jemne páčiť. Po chvíli na to prídete. Niekedy vypáčite takmer celý plast a potom treba ešte potlačiť dolu alebo hore – plast môže držať pevne na jednom mieste kde je zasunutý do druhého. Takisto pozor ak to robíte v zime. Pod 10°C je plast náchylný sa zlomiť – musíte byť opatrní… Pod takouto kľučkou zvyknú byť 1, častešie však 2 skrutky (krížové, alebo TORX). Tie vyskrutkujeme.

Častokrát drží tapacír aj tretia skrutka, ktorá býva ukrytá niekde vyššie (pod ovládaním zrkadiel, alebo pod spúšťaním okien), niektoré autá majú 1 až 3 skrutky na spodku tapacíra. (Octavia 3 tam má plastovú skrutku, ktorú otočíte o 90° vidlicovým kľúčom!). Hoci to vyzerá zložito, po tom, ako dáte dole prvé dvere, nebude mať problém s ďalšími…

Nasleduje „brutálna“ disciplína – trhanie tapacíra. Opäť vidličkou (skrutkovačom) odchýlime tapacír, vsunieme prsty a odťahujeme tapacír od dverí. Tapacír drží na plastových sponách, ktoré sa rady lámu. Musíte si pozrieť, ako sú rozmiestnené plastové „cuplíky“ a ťahať čo najbližšie pri nich. Ak to nejde, použite dva hrubé ploché skrutkovače. Na prvýkrát to asi bude ťažšie, ale rýchlo v tomto získate grif a skúsenosti. Plastové cuplíky sa vždy dajú kúpiť, ak by ste ich naozaj zlomili (väčšinou iba vyskočia). Niektoré autá (Focus II) majú 2-polohové cuplíky, prvé puknutie znaméná, že sa otvoril, povolíte a na druhý krát sa uvoľní z dverí. Ak sa neotvorí a vy ho aj tak odtrhnete, musíte ho pred založením tapacíra manuálne povytiahnuť – inak nebude držať v diere.

Po odchýlení tapacíra odpojíte tiahlo zámku (väčšinou ho potiahnete o 2-3cm a potom sa dá vysunúť od kľučky) a odpojíte aj elektrické konektory (sťahovanie okien, ovládanie zrkadiel, niekedy svetielko vo dverách). Potom máte dvere odstrojené a môžete sa pustiť do nich. Hoci to vyzerá zložito, prax je všetko! Prvé dvere budete rozoberať možno aj hodinu, tie druhé maximálne 10 minút!